14ns Debats de recerca: Les noves tecnologies i la investigació científica

Del dilluns 18 d'octubre del 2021 fins al dimarts 19 d'octubre del 2021
Sala d'actes de MoraBanc, Andorra la Vella

El principal objectiu dels Debats és difondre la recerca relacionada amb Andorra realitzada per investigadors del país o altres científics experts i crear un fòrum en què es reflexioni sobre l’estat de la recerca al Principat.

La matèria escollida en aquesta edició són les noves tecnologies i el seu ús dins d’una varietat d’àmbits de recerca. Així, la voluntat dels Debats de recerca és abordar i divulgar la recerca històrica que es du a terme a Andorra i sobre Andorra.

El primer dia, després de la inauguració, s’oferirà una conferència plenària, que enguany anirà a càrrec del Dr. Jordi Ojeda i que abordarà el tema de les xarxes socials, la cibernètica i la investigació durant la pandèmia. Després hi haurà dos ponències breus de 20 minuts cadascuna a càrrec de Virgínia Larraz –“L’ús de les tecnologies en l’àmbit educatiu”– i Ferran Gras –“Rehabilitació avançada d’una canonada d’aigua potable mitjançant materials compostos”.

El dimarts 19 d’octubre hi haurà més ponències presencials: de Laura Trapero i Marc Pons –“L’ús i el potencial de les tecnologies emergents en el camp de la meteorologia i la climatologia”–, Guillem Martín –“L’òptica com a mitjà d’obtenció de dades meteorològiques”–, Cerni Escalé –“Increment de l’eficàcia legislativa a Andorra mitjançant tecnologies d’intel·ligència col·lectiva” i Eva Baillès –“Mindfulness, realitat virtual i càncer. Què en podem dir?”–. Es presentaran, també, dues ponències escrites: de Francesc Garcia –“Credencials anònimes enllaçables: com aplicar la identitat autogestionada a les votacions electròniques amb Blockchain i Smart Contracts”– i de Winona Oliveros –“Caracterització epigenètica dels cholangiocarcinomes”–.

Cada jornada es clourà amb un debat. 

Capacitat limitada. Reserva prèvia obligatòria a:
sac@andorra.ad
829 729

Sala d'actes de MoraBanc
Av. Meritxell, 96
AD500 Andorra la Vella

Veure el mapa

Govern d'Andorra, Societat Andorrana de Ciències (SAC)

MoraBanc

ET POT INTERESSAR

Dansem! Vine a ballar i a aprendre danses

29/04/2026
A les 19 h

Plaça Guillemó, Andorra la Vella

Xerrada 'Què és, i que no, tenir altes capacitats'

29/04/2026
A les 18.30 h

Hotel Roc Blanc, Escaldes-Engordany

Les tardes del Relat. Conferència 'Charles Romeu, un veguer oblidat'

29/04/2026
A les 19 h

Biblioteca Nacional d'Andorra, Encamp

Cicle de commemoracions del 25 d’abril – Dia de la Llibertat

14/04/2026 - 30/04/2026
Inauguració dia 14 a les 19 h. Horari d’obertura: de dilluns a dissabte de 8 a 22 h

Centre Cultural La Llacuna, Andorra la Vella