Conferència "Inventar fotògrafs: el making of" a càrrec de Joan Fontcuberta
Dijous 20 de febrer del 2025
A les 19.30 h
Sala d’Exposicions del Govern d'Andorra, Andorra la Vella
Activitat gratuïta
Entrades exhaurides. Per a inscriure-us a la llista d'espera contacteu al telèfon 880 677 o al correu acciocultural@govern.ad
Quin és el veritable paper dels anomenats autors, creadors o artistes? Per a la historiografia i per al mercat bàsicament són marques, i les obres que fan, mercaderies. És clar, podem objectar que l’art té també una dimensió espiritual, intel·lectual i política, com a reducte d’un laboratori d’idees. Aleshores, els camins de l’art es bifurquen: endropir-se en la indústria cultural o mossegar-la.
Cal, doncs, plantejar un tutorial: com es generen els relats de l’art?, com es crea una marca artística?, quin paper hi juguen l’estil i la noció d’autoria?, com rescatar les obres d’art de la mera decoració i la finalitat especulativa?
Comencem per la fotografia i els fotògrafs com a cas d’estudi. Analitzem-ne el brànding i el marxandatge.
Perquè, en definitiva, a l’era les notícies falses, només ens queda el sarcasme per fomentar el dubte i sacsejar consciències.
Activitat organitzada amb motiu de l’exposició 'Vivian Maier. L’autoretrat i el seu doble' (25.11.24 – 1.3.25) que presenta gairebé un centenar de fotografies dedicades als autoretrats d’una artista que ofereix una de les obres fotogràfiques més enigmàtiques del segle XX. Una selecció que permet viatjar a les ciutats de Chicago i Nova York dels anys cinquanta i fins als vuitanta del segle passat.
Tel.:+376 880 677 o al correu acciocultural@govern.ad
Amb Joan Fontcuberta.
A les 19.30 h
Sala d’Exposicions del Govern d'Andorra
La Sala d’exposicions del Govern està situada al Parc Central d’Andorra la Vella, a només cinquanta metres de l’artèria comercial més important del Principat.
Horari: De dimarts a dissabte de 10 h a 13.30 h i de 15 h a 19 h. Dilluns i diumenge tancat.
Últim accés a la sala 15 minuts abans del tancament.
Contacte: +376 880 677 o al correu sala_exposicions@govern.ad.
ET POT INTERESSAR
El Teler Daurat amb Santiago de Larrea
15/04/2026
A les 19 h
Hive Five Coworking, Andorra la Vella
COMPRARXerrada 'AI night: connecta, aprèn i posiciona’t en la IA'
09/04/2026
A les 19 h
Hive Five Coworking, Andorra la Vella
RESERVARXerrada 'AI night: connecta, aprèn i posiciona’t en la IA'
09/04/2026
A les 19 h
Hive Five Coworking, Andorra la Vella
RESERVARPresentació del llibre 'Coses que passen quan vols salvar el planeta'
07/04/2026
A les 19 h
Llibreria La Trenca, Andorra la Vella
A la recerca dels ous de Pascua
03/04/2026 - 04/04/2026
De 10 a 14 h i de 15 a 18 h
Diversos llocs del Principat, Andorra la Vella