Dia internacional dels museus

Dissabte 18 de maig del 2024
Durant tot el dia
A diversos espais d'Andorra la Vella, Andorra la Vella

Els museus gestionats pel Govern, romandran oberts de forma gratuïta el 18 de maig, de les 10 a les 14 h i de les 15 a les 18 h, els següents equipaments: la Casa de la Vall, el Museu Casa d'Areny-Plandolit, el Museu Casa Rull, la Farga Rossell, el Museu Nacional de l'Automòbil d'Andorra i l'Espai Columba. Aquest darrer, a més, comptarà amb l'activitat gratuïta "Qui és qui", a les 12 hores. També el mateix dia, amb el mateix horari, es podran visitar gratuïtament l'església de Sant Miquel d'Engolasters i el Santuari de Meritxell. Per a més informació cal posar-se en contacte a través dels telèfons 836 908 i 839 760 o bé a reservesmuseus@govern.ad.

Pel que fa a la resta de museus del país, se sumen a la cita amb l'obertura dels següents centres de forma gratuïta: Casa Cristo, amb horari d'obertura de les 10 a les 13 hores i de les 14.30 a les 18 hores; el Museu Carmen Thyssen Andorra amb obertura de les 10 a les 19 hores; el Bici Lab amb obertura de les 10 a les 18 hores; la Sala Sergi Mas amb horari de les 10 h a 13 h i de 16 h a 19 h, i el MW Museu de l'Electricitat amb horari de 9.30 a 13.30 hores i de 15 a 18.30 hores.

Quant a la proposta d'activitats, Casa Cristo organitza unes visites nocturnes amb candeles i acompanyament musical tradicional a càrrec del guitarrista andorrà, David Font. Seran 3 visites a les 20 hores, a les 20.40 hores i a les 21.20 hores. L'activitat vespertina compta amb l'aforament limitat a 15 persones per visita i cal reserva prèvia obligatòria trucant al telèfon 833 551.

El Museu Carmen Thyssen Andorra, per la seva banda, oferirà un taller de pintura de pots i tests inspirat en la natura de les obres "Bugaderes", "carretera de Gavà" i "Paisatge amb grup de camperols" de l'actual exposició 'SONS'. Els interessats en assistir al taller poden escollir entre diferents sessions a les 11.30 hores, 12.30 hores, 16 hores i 17 hores. Les reserves es poden fer a través del correu reserves@mcta.ad o bé el telèfon 800 800, i els menors de 12 anys hauran d'anar acompanyats d'un adult.

El Bici Lab també organitzarà un taller familiar titulat "El joc del museòleg". Aquest proposa que les famílies es posin a la pell d'un museòleg per a descobrir totes les històries que s'amaguen darrere d'un objecte, que a primer cop d'ull pot semblar trivial. Per a participar-hi, caldrà que cada família porti un objecte especial per a ells com per exemple una peça de roba, un peluix, una foto, una recepta de cuina, etc. Qualsevol cosa que tingui un fort simbolisme per ells. El joc es durà a terme a les 11 h, amb durada aproximada d'una hora, i cal fer reserva prèvia obligatòria a través del telèfon 730 099 o bé a través del correu bicilab@comuandorra.ad.

La Sala Sergi Mas oferirà de les 11 a les 13 hores una visita guiada per l'espai i per les peces de Sergi Mas. I es realitzarà uns tallers conduïts per l'Escola d'Art inspirats en les tècniques emprades per l'artista en l'obra que ha dedicat a Canòlich al llarg dels anys: un taller d'il·lustració entorn a l'auca de Canòlich, un d'exlibris sobre la flor de Canòlich i un altre de pintura ceràmica entorn l'ocell de mil colors. Aquestes activitats estan pensades per a infants a partir de 6 anys, amb acompanyament d'un adult fins als 12 anys. Cal fer reserva prèvia a través del Servei de Promoció Cultural al telèfon 744 044.

Finalment, el MW Museu de l'Electricitat oferirà una visita guiada pel Camí hidroelèctric d'Engolasters, a les 11 hores, amb reserva prèvia al telèfon 739 111 o bé per correu fedacultura@feda.ad.

Durant tot el dia

A diversos espais d'Andorra la Vella

ET POT INTERESSAR

Xerrada 'AI night: connecta, aprèn i posiciona’t en la IA'

09/04/2026
A les 19 h

Hive Five Coworking, Andorra la Vella

RESERVAR

Presentació del llibre 'Coses que passen quan vols salvar el planeta'

07/04/2026
A les 19 h

Llibreria La Trenca, Andorra la Vella

A la recerca dels ous de Pascua

03/04/2026 - 04/04/2026
De 10 a 14 h i de 15 a 18 h

Diversos llocs del Principat, Andorra la Vella

Portes obertes al MW Museu de l’Electricitat

28/03/2026 - 02/04/2026
De 9.30 a 13.30 h i de 15 a 18.30 h

MW Museu de l'Electricitat, Encamp

Exposició 'Games of Resignation'

25/03/2026 - 16/04/2026
A les 19 h

Col·legi Oficial d'Arquitectes d'Andorra, Andorra la Vella

Van Gogh Alive Andorra 2026

22/01/2026 - 06/04/2026
De dilluns a dimecres: De 15.00 h a 20.00 h Dijous i divendres: De 11.00 h a 20.00 h Dissabte i festius: De 11.00 h a 21.00 h Diumenge: De 11.00 h a 20.00 h

Sala Prat del Roure, Escaldes-Engordany

COMPRAR