Jornades Europees del Patrimoni 2026
Del dijous 10 de setembre del 2026 fins al diumenge 20 de setembre del 2026
.
Diversos llocs del Principat, Andorra la Vella
Activitat gratuïta
Del 10 al 20 de setembre, tornen les Jornades europees del patrimoni.
Enguany, el tema proposat pel Consell d’Europa és Patrimoni en risc: reviure, resistir, reimaginar, una invitació a reflexionar sobre els reptes que afronta el patrimoni en un context de transformacions socials, tecnològiques i ambientals cada vegada més accelerades. Aquesta edició convida a reflexionar sobre els factors que poden posar en risc tant el patrimoni material com l’immaterial, així com la manera com identifiquem, protegim i transmetem el nostre llegat cultural per garantir-ne la preservació.
Amb aquest objectiu, el Departament de Patrimoni Cultural ha preparat un programa d’activitats que permetrà descobrir expressions del patrimoni andorrà, conèixer iniciatives de conservació i donar valor al paper de les persones i els col·lectius que contribueixen a mantenir-lo viu.
T’hi esperem!
Totes les activitats són gratuïtes i requereixen reserva al telèfon +376 844 141 o a l’adreça electrònica contacte_patrimoni@govern.ad, de dilluns a divendres de 8 a 15 h.
Programa:
Dijous 10 de 18-19.30 h: Col·loqui “La gènesi del Santuari de Meritxell”, a la Basílica Santuari de Nostra Senyora de Meritxell.
Divendres 11 de 18-19 h: “Les golfes de la padrina”: descobreix les llegendes d’Andorra amb Olga Armengol i Mercè Canals, a la Biblioteca Nacional.
Divendres 18 de 16-18 h: Taller de pintura al fresc, al taller de restauració de Patrimoni Cultural (a l’antic Hotel Rosaleda).
Dissabte 19 de 10.30-13 h: “Resistir i reimaginar, la pedra seca com a element identitari”, a la borda del Sabater, a l’entrada de la Vall del Madriu-Perafita-Claror (Escaldes-Engordany).
Dissabte 19 de 19-20.30 h: Concert d’Engrunes Seques, la reinvenció del cançoner popular d’Andorra, a l’era gran de Casa Rossell, i visita al colomer de la casa.
Diumenge 20 de 9-13 h: El camí de la transhumància, passat, present i futur, a la vall d’Incles.
(+376) 844 141
contacte_patrimoni@govern.ad
.
Diversos llocs del Principat
(+376) 844 141
contacte_patrimoni@govern.ad
@patrimoniculturalandorra (Instagram)
Departament de Patrimoni Cultural, Govern d’Andorra
Comú de Canillo, Comú d’Encamp, Comú d’Ordino, Comú de la Massana, Comú d’Andorra la Vella, Comú de Sant Julià de Lòria, Comú d’Escaldes-Engordany, Museus i monuments nacionals d’Andorra, Departament d’Agricultura i Ramaderia, Departa
ET POT INTERESSAR
FestXic! Festival familiar d'Andorra
12/09/2026
A partir de les 11 h
Diversos llocs de la parròquia, Andorra la Vella
COMPRARFestXic! Festival familiar d'Andorra
11/09/2026
A partir de les 17 h
Diversos llocs de la parròquia, Andorra la Vella
11/09/2026
A les 18 h
Biblioteca Nacional d'Andorra, Encamp
Visita guiada amb espelmes al conjunt històric de les Bons
11/09/2026
A les 20 h
Església de Sant Romà de les Bons, Encamp
Jornades Europees del Patrimoni 2026. Col·loqui 'La gènesi del Santuari de Meritxell'
10/09/2026
A les 18 h
Santuari Nostra Senyora de Meritxell, Canillo
Visita guiada en francès a l’exposició 'Entre dos mons, camins'
05/09/2026
19.30 h
Sala d’Exposicions del Govern d'Andorra, Andorra la Vella