Taller '5Ritmes: Liminal' COMPRAR
Dissabte 16 de maig del 2026
A les 10 h
Centre Esportiu Els Serradells, Andorra la Vella
- Amb descompte Early Bird, fins al 7 de maig: 45€ - A partir del 8 de maig: 55€
Què són els 5 Ritmes?
Els 5 Ritmes són una pràctica de meditació en moviment creada per Gabrielle Roth que utilitza el cos com a via d’exploració, consciència i transformació. S’estructuren en cinc qualitats de moviment —Fluid, Staccato, Caos, Líric i Quietud— que formen una ona, un mapa dinàmic que reflecteix els cicles naturals de la vida.
Cada ritme convida a habitar diferents energies i estats: des de la fluïdesa i la connexió interna, passant per l’expressió i l’alliberament, fins a arribar a la dissolució, la lleugeresa i la integració. No es tracta de coreografies ni de tècnica, sinó d’escolta, presència i autenticitat.
Practicar els 5 Ritmes és entrar en el cos per travessar allò que és viu en el moment, permetent que el moviment obri espais de transformació, regulació i creativitat.
Sobre aquest taller: LIMINAL
A la vida tot es transforma, tot viu en un moviment constant: la terra, l’univers, els nostres cossos.
En aquesta constant de transformació hi ha un espai, un llindar, on ja no ets qui eres i encara no ets qui seràs. Com a la primavera: les flors neixen, algunes comencen a brotar, l’hivern ja no hi és, l’estiu i la seva abundància encara no han arribat.
El present és assumir allò possible. I en aquest llindar de no-temps, en aquest portal de presència pura, el caos s’expandeix i la ment comprèn des d’un altre lloc.
En antropologia, se’n diu liminalitat: un estat en què ja no ets qui eres, però encara no ets qui seràs. Un territori intermedi on les estructures habituals —identitat, forma, narrativa— queden en suspens.
En aquest taller, aquest procés es desplega a través del cos, del ritme i del moviment. El trance no és perdre’s, és travessar-se. No és absència de consciència, sinó un altre tipus de consciència: menys narrativa, més directa, més encarnada.
Una intel·ligència que no pensa en paraules, sinó en polsos, intensitats i direccions.
A través del mapa dels 5 Ritmes, entrem en aquest espai de possibilitat, de permís i de transformació, on la ment es relaxa i el cos accedeix a un oceà de potencial.
Gina, fascinada pels espais de trànsit, pels llocs sense temps, pels umbrals on tot es transforma. Troba inspiració en els viatges, en els avions, en els trens, en aquests espais intermedis on el cos es relaxa, la ment s’expandeix i el control deixa pas a allò possible. Quan entra en una classe o en un taller de 5 Ritmes, la que era desapareix i la que serà encara no ha arribat. El mapa sempre l’acull en aquest espai de possibilitat, de permís i de transformació.
El seu enfocament convida a entendre’ns com a éssers cíclics, a explorar l’Ona en el cos i els Ritmes com una manera de crear llindars cap a la nostra narrativa, el nostre cos i el nostre ésser. Facilita des de la presència i l’escolta, sostenint espais on cada persona pot explorar, transformar-se i habitar el seu propi procés amb autenticitat.
Sobre Gina Espinosa
Gina és actriu, ballarina i professora acreditada de 5Ritmes®. El seu camí amb el cos i la dansa va començar des de molt petita i, des de llavors, ha estat en una exploració constant del moviment, la veu i la creativitat.
Fa més d’una dècada que el mapa dels 5 Ritmes es va creuar en el seu camí, i des d’aleshores s’ha convertit en l’eix central de la seva pràctica i investigació. Es va formar i va viure a Nova York i Londres, i es va certificar com a professora el 2021, y comparteix la seva pràctica internacionalment, oferint tallers, retirs i classes en diverses ciutats d’Europa, Nova York i Costa Rica.
El seu enfocament posa el cos al centre com a lloc de veritat, expressió i transformació. Li interessa crear espais íntims i segurs on explorar el moviment, la connexió amb una mateixa i amb el grup, i on la dansa es converteix en una eina per habitar allò que som.
Creu profundament en el poder transformador de la dansa: per a ella, el cos no menteix i el moviment és una porta directa cap a l’experiència viva.
(+376) 681 584
Gina Espinosa
A les 10 h
ET POT INTERESSAR
68a Temporada de Teatre d’Andorra la Vella: "Malditas plumas"
08/05/2026
A les 20.30 h
Teatre Comunal, Andorra la Vella
COMPRARConcert musical del 30è aniversari del Grup de Folklore Casa de Portugal
01/05/2026
A les 22 h
Complex Esportiu i Sociocultural d'Encamp, Encamp
2a Edició 'Speed networking: generar contactes mai ha estat tan ràpid'
29/04/2026
A les 19 h
Hive Five Coworking, Andorra la Vella
RESERVARCicle de commemoracions del 25 d’abril – Dia de la Llibertat
14/04/2026 - 30/04/2026
Inauguració dia 14 a les 19 h. Horari d’obertura: de dilluns a dissabte de 8 a 22 h
Centre Cultural La Llacuna, Andorra la Vella