Escultura monumental de neu al Pas de la Casa. Edició 2022
Del divendres 28 de gener del 2022 fins al diumenge 30 de gener del 2022
Tot el dia
Plaça de l'Església del Pas de la Casa, Encamp
Activitat gratuïta
El Pas de la Casa acollirà durant tres dies la creació d'una gran escultura de neu a la plaça de l'Església. El clàssic concurs d'escultures de neu, que l'any passat ja es va haver de suspendre per la COVID-19, enguany no s'ha suspès però s'ha hagut d'adaptar per la impossibilitat de congregar els artistes de procedència internacional. El concurs d'escultures de neu es va iniciar al 1997, i tot i que alguns anys no s'ha celebrat, ha estat una trobada de referència anual al Pas de la Casa, i que d'haver-se celebrat en format concurs, enguany hagués arribat a la seva divuitena edició.
El Comú d'Encamp ha adaptat l'esdeveniment de manera que es realitzarà una demostració durant tres dies al bell mig de la plaça de l'Església, que conclourà amb la creació d'una gran figura de neu, esculpida per part de tres escultors andorrans del diumenge al migdia.
Els treballs per modelar el gran bloc de neu començaran divendres 28 de gener al matí, i s'allargaran durant tot el cap de setmana, de manera que diumenge a migdia es pugui veure finalitzada l'escultura monumental i durant tot el cap de setmana es pugui gaudir dels artistes modelant l'escultura, sempre que la climatologia ho permeti.
L'obra escollida: una sorpresa per al visitant i un repte per als artistes
Itziar Bádenas, Arnau Pérez-Orobitg i Emma Regada seran els escultors andorrans encarregats de dur a terme l'obra de caràcter efímer. Tots tres tenen experiència prèvia, ja que anteriorment han participat en el concurs d'escultures de neu, i han obtingut algun dels premis en les darreres edicions. Els tres artistes s'han marcat com un repte important l'execució d'aquesta obra, per la seva dificultat tècnica davant del material i la climatologia.
L'obra que s'esculpirà serà un dels secrets que s'anirà desvetllant durant tot el cap de setmana, el que sí s'ha explicat és que té relació amb el mar i que té una gran dificultat tècnica.
Tot el dia
Plaça de l'Església del Pas de la Casa
ET POT INTERESSAR
Festival de Dansa Espanyola - activitats culturals del comú d'Encamp
03/06/2023
A les 17 h
Sala de festes del Complex Esportiu i Sociocultural d'Encamp, Encamp
DIA INTERNACIONAL DE LA BICICLETA
02/06/2023
18 h
Bici Lab Andorra · Museu de la bicicleta d'Andorra, Andorra la Vella
'EL SOMNI DE DON GUILLEM', VISITA NOCTURNA A LA CASA D’ARENY-PLANDOLIT
01/06/2023
A les 20 h
Museu Casa d’Areny-Plandolit, Ordino
Taller intergeneracional sobre l'aplicació mòbil l'Uclic per a la gent gran
31/05/2023
A les 15 h
Punt d'Informació Juvenil (PIJ), Encamp
Taller intergeneracional sobre l'aplicació mòbil l'Uclic per a la gent gran
31/05/2023
A les 15 h
Punt d'Informació Juvenil (PIJ), Encamp
Diada de Sant Romà de Vila d'Encamp
29/05/2023
A les 12 h
Església de Sant Romà de Vila d’Encamp, Encamp