Sortida per conèixer les papallones

Diumenge 17 de juliol del 2022
A les 10 h
Cortals d'Encamp, Encamp

Activitat gratuïta. Places limitades. Reserva prèvia obligatòria

Sortida per conèixer les papallones diürnes organitzada per Andorra Recerca + Innovació, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Lepidopterologia i el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

L’activitat s’iniciarà a les 10h del matí des de la localitat del berenador dels Cortals d’Encamp (Km 6,5), al costat del Tamarro Enko. Es farà un recorregut pel camí de la Pleta dels Orris, combinant diferents hàbitats de pi negre, prats i zones de molleres de l’estatge subalpí. L’activitat finalitzarà cap a les 14 h, aproximadament.

L’objectiu d'aquesta sortida és conèixer la diversitat i la biologia de les papallones dels ambients subalpins i alpins d’Andorra i aprendre a identificar-ne les principals famílies. La sortida anirà a càrrec dels investigadors d’Andorra Recerca + Innovació i dels assessors del projecte de seguiment de papallones d’Andorra (BMSAnd).

Les papallones són uns dels insectes més estudiats i observats pels científics i els amants de la natura. No és només per la seva bellesa, sinó també perquè són uns perfectes bioindicadors de l’estat de salut dels diferents hàbitats del país, ja que són molt susceptibles a tot tipus de canvis que es poden produir en el paisatge.

info@ari.ad
+376 742 630

A les 10 h

Cortals d'Encamp

La Ruta va des de la CG-2 a la rotonda que hi ha a la sortida d’Encamp en direcció a França (1.329 m) fins a la CS-220 als Cortals d’Encamp (2.083 m).

Té un nivell de dificultat 1a (difícil). Al seu inici, a la rotonda que hi ha a la sortida d’Encamp en direcció als Cortals d’Encamp, la ruta presenta una inclinació del 10,2 %, que després es suavitza fins al 5,4 %, coincidint amb la zona de les Bordes de Rígoder. El desnivell mitjà de l’ascens és del 8,5 % amb una diferència de 754 metres i 8,9 quilòmetres de distància. A dalt de tot del port trobarem el domini esquiable de Grandvalira.

Veure el mapa

Més informació, aquí.

Andorra Recerca + Innovació

ET POT INTERESSAR

Presentació de la nova novel·la de Robert Pastor: "Foscors a Ponent"

18/04/2026
A les 11 hores

Biblioteca Comunal d'Encamp, Encamp

Itinerari pel poble de Sispony

18/04/2026
A les 11 h

Museu Casa Rull, La Massana

Taula rodona 'Resident, mercat i païs'

16/04/2026
A les 19 h

Hive Five Coworking, Andorra la Vella

RESERVAR

Taula rodona d'escriptors d'Andorra    

11/04/2026
A les 10:30 hores

Biblioteca Comunal d'Encamp, Encamp

Diada de Sant Romà de les Bons    

06/04/2026
A les 11 hores

Església de Sant Romà de les Bons, Encamp

Mina de Ferro de Llorts

03/04/2026 - 05/04/2026
9:30h a 17:30h (última visita comença a les 17h)

Mina de Llorts, Ordino

COMPRAR