La saga humana

Dimecres 8 de maig del 2024
A les 19.30 h
Sala d’actes del Comú, Escaldes-Engordany

Activitat gratuïta

Quan parlem d’evolució humana, el primer que hem de tenir present és que el concepte mateix d’evolució és recent. Fins a la publicació de l’obra de Charles Darwin L’origen de les espècies, el 1859, era impensable una explicació de la vida que no estigués ancorada en les creences religioses. A partir d’aquest punt d’inflexió, les descobertes dels dos darrers segles han ajudat a aprofundir en la complexitat dels mecanismes evolutius del conjunt de les espècies vives, tant vegetals com animals. En aquest entramat de llinatges, l’espècie humana és fruit d’un procés evolutiu complex i de llarga durada. Ara sabem que no és lineal i que hi ha hagut nombroses espècies d’Homo a partir del que s’anomena el darrer ancestre comú que compartim amb els ximpanzés. Pocs jaciments al món ofereixen la possibilitat de resseguir aquesta trajectòria com el que s’ha trobat a la serra d’Atapuerca. A partir d’aquest exemple i de les descobertes recents d’arreu del món, exploràrem junts el camí transitat des de fa milions d’anys fins a arribar al gènere Homo sapiens sapiens, que ocupa ara tot el planeta.

Tel.: +376 743 300 (Ext. 430 i 436)

Aforament limitat


Juan Luis Arsuaga. És doctor en biologia per la Universitat Complutense de Madrid, de la qual és catedràtic de paleontologia a la Facultat de Ciències Geològiques. És també director del Centre Mixt UCM-Institut de Salut Carles III d’Evolució i Comportament Humans.

La major part de la seva carrera científica s’ha desenvolupat als jaciments de la Serra d’Atapuerca, que codirigeix. Aquest projecte va obtenir el Premi Príncep d’Astúries d’Investigació Científica i Tècnica el 1997. També codirigeix les excavacions dels jaciments de neandertals de Pinilla del Valle (Madrid).

És director científic del Museu de l’Evolució Humana de Burgos. Va ser professor visitant de la University College de Londres i darrerament ho ha estat de la Universitat La Sapienza de Roma.

A les 19.30 h

Sala d’actes del Comú
La sala d'actes està situada al bloc 1, planta baixa.
Té una mida aproximada de 248,70 m2, amb una capacitat per a 197 seients.

Veure el mapa

Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats

Tel.:+376 743 300

C/e: interescolars@govern.ad

Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats

ET POT INTERESSAR

El Teler Daurat amb Santiago de Larrea

15/04/2026
A les 19 h

Hive Five Coworking, Andorra la Vella

COMPRAR

Taula rodona d'escriptors d'Andorra    

11/04/2026
A les 10:30 hores

Biblioteca Comunal d'Encamp, Encamp

Xerrada 'AI night: connecta, aprèn i posiciona’t en la IA'

09/04/2026
A les 19 h

Hive Five Coworking, Andorra la Vella

RESERVAR

Líquid Fun. Diversió i arts escèniques per als més petits!

07/04/2026 - 10/04/2026
A les 9 h

Escola Líquid Dansa, Escaldes-Engordany

RESERVAR

Programació dels Cinemes Illa Carlemany

01/04/2026 - 09/04/2026
.

Cinemes Illa Carlemany, Escaldes-Engordany

COMPRAR

Van Gogh Alive Andorra 2026

22/01/2026 - 06/04/2026
De dilluns a dimecres: De 15.00 h a 20.00 h Dijous i divendres: De 11.00 h a 20.00 h Dissabte i festius: De 11.00 h a 21.00 h Diumenge: De 11.00 h a 20.00 h

Sala Prat del Roure, Escaldes-Engordany

COMPRAR