Conferència 'Estudiant meteorits lunars i marcians per trobar recursos in situ (ISRU). Aplicacions a futures missions a la Lluna, Mart i els asteroides'
Divendres 5 de juny del 2026
A les 19 h
Teatre de Les Fontetes, La Massana
Activitat gratuïta
Fent servir les col·leccions de meteorits de l'ICE-CSIC i l'Antàrtica de la NASA, estem fent experiments d'última generació per inferir les propietats fisicoquímiques del regolit lunar. Primer, caracteritzem els minerals formadors de roques i obtenim les seves composicions químiques acurades. Segon, estudiem les seves propietats espectrals a la nostra sala blanca per a desenvolupar càmeres multiespectrals capaces de caracteritzar terrenys lunars i marcians amb potencial d'explotació minera. Finalment, utilitzem experiments de nano-indenció en cooperació amb el Prof. Jordi Sort (UAB) per tal d'extreure les propietats mecàniques i magnètiques dels minerals lunars i marcians, trobant diferències significatives en relació amb els seus homòlegs terrestres.
El nostre objectiu és aprendre tant com sigui possible sobre la composició i les propietats d'aquestes roques, i la recerca de recursos naturals a l'espai.
(+376) 829 729
Dr. Josep M. Trigo i Rodríguez, científic titular de l’Institut de Ciències de l’Espai-CSIC/IEEC, I P Grup Meteorits, Cossos Menors i Ciències Planetàries, doctor en astrofísica per la Universitat de València, astrònom i divulgador científic
El conferenciant Dr. Josep Maria Trigo i la presidenta de la SAC Àngels Mach
A les 19 h
Teatre de Les Fontetes
sac@andorra.ad
Societat Andorrana de Ciències
Ministeri de Cultura, Joventut i Esports, Comú d’Andorra la Vella
Comú de la Massana, Institut de Ciències de l’Espai, Institut d’Estudis Espacials de Catalunya
ET POT INTERESSAR
✨ Observació d'estrelles a la Massana amb degustació de produtes locals
02/10/2026
19.30 h a 23.30 h
Poble de Pal, La Massana
COMPRARDia Mundial del Turisme | Gaudeix de les Berques gratuïtament
27/09/2026
11.00 h a 19.00 h
Poble d'Arinsal, La Massana
✨ Observació d'estrelles a la Massana amb degustació de produtes locals
25/09/2026
19.30 h a 23.30 h
Poble de Pal, La Massana
COMPRAR5a edició de les Jornades de l’Energia i les Ciutats Sostenibles (JECS)
25/09/2026
A les 9 h
Centre Cultural Lauredià, Sant Julià de Lòria
Xerrada 'Canvi de mentalitat: reprogramació neuronal a través de petits ajustos'
25/09/2026
A les 19 h
Hotel Roc Blanc, Escaldes-Engordany
RESERVAR✨ Observació d'estrelles a la Massana amb degustació de produtes locals
25/09/2026
19.30 h a 23.30 h
Poble de Pal, La Massana
COMPRAR