Inauguració de l’exposició "Canvi en el paisatge d’Andorra evolució o ruptura?"

Dijous 16 d'octubre del 2025
A les 18 h
Hotel Pol, Sant Julià de Lòria

Activitat gratuïta

Us convidem a l'Inauguració de l’exposició fotogràfica *“Canvi en el paisatge d’Andorra, evolució o ruptura?”*

 

L’exposició, amb fotografies de *Kim Manresa*, proposa una mirada crítica sobre la transformació del paisatge andorrà i convida a reflexionar sobre el model de desenvolupament actual.

 

A través de 12 espais de reflexió, la mostra analitza la situació urbanística del país i posa en relleu la responsabilitat col·lectiva que tenim com a ciutadans en la preservació i recuperació del nostre entorn.

 

La inauguració comptarà amb la participació de Josep Vilaplana i les paraules de benvinguda de Pere Moles.

 

Dijous 16 a les 18Faveles de Luxe

Nous paisatges d’Andorra, evolució o trencament  ?

Fotografies de Kim Manresa / CAT

Textos de Faveles de Luxe / AND

 

Faveles de Luxe és un projecte col·lectiu nascut el 2022 amb el fotògraf Kim Manresa, coincidint amb l’aixecament de les torres del Clot d’En Privat a Escaldes-Engordany, un símbol de la transformació constructiva d’Andorra mai debatuda públicament. El projecte documenta el canvi al país: grues, camions, pèrdua d’espai públic, augment de preus de l’habitatge, més cotxes i menys paisatge, i la dificultat dels joves i treballadors per accedir a una vivenda digna.

Amb metàfores, oxímorons i humor, Faveles de Luxe expressa el xoc i la contradicció entre progrés i destrucció, convidant a ser moderns sense renunciar a la responsabilitat col·lectiva envers el territori i la comunitat. El projecte interroga sobre quin futur volem construir, per als nostres fills i pel país, amb una mirada crítica però esperançadora.

Les fotografies en blanc i negre de Kim Manresa donen força i claredat a aquesta reflexió, transformant la impotència en una acció  que ens treu de la  complicitat  amb  l’especulació i l’individualisme. Faveles de Luxe és una invitació a trencar el sostre de vidre de la por, a recuperar els paisatges com a espais de memòria i de vida col·lectiva, i a obrir un diàleg ciutadà que practiqui l’acció compartida per repensar el present i imaginar el futur.

Amb la participació de: Jordi Cornella, Marc Vila, Josep Dallerés, Elisa Fité, Joan Ganyet, Jordi Ordoñez, Lydia Magallón, Rosa Gili, Claude Benet, Rosa Duró, Meritxell Farrero, Claudi Sala, Cristian Cerqueda, Carles Blasi i Mercè Cabré.


Josep Vilaplana, Pere  Moles i el col.lectiu Faveles de luxe.

A les 18 h

Hotel Pol

Veure el mapa

Faveles de luxe i L’andart

ET POT INTERESSAR

Portes obertes al MW Museu de l’Electricitat

28/03/2026 - 02/04/2026
De 9.30 a 13.30 h i de 15 a 18.30 h

MW Museu de l'Electricitat, Encamp

Exposició 'Games of Resignation'

25/03/2026 - 16/04/2026
A les 19 h

Col·legi Oficial d'Arquitectes d'Andorra, Andorra la Vella

Van Gogh Alive Andorra 2026

22/01/2026 - 06/04/2026
De dilluns a dimecres: De 15.00 h a 20.00 h Dijous i divendres: De 11.00 h a 20.00 h Dissabte i festius: De 11.00 h a 21.00 h Diumenge: De 11.00 h a 20.00 h

Sala Prat del Roure, Escaldes-Engordany

COMPRAR